dijous, 3 de setembre del 2009

L’home que va abandonar la direcció d’un 'think tank' per muntar un taller de motos


Assabentat de la meva dèria pels think tanks, un company de feina m’ha remès el passat suplement ‘Dinero’ de La Vanguardia on apareix la història Mat Crawford, l’home que va abandonar la direcció executiva del think tank George C. Marshall Institute a Washington per muntar un taller de motos a Virginia. Segons Crawford, es pensa més en un taller de motos que en un laboratori d'idees.

En aquest sentit, defensa que les fantasies del màrqueting ens han fet creure que tenim el desig d’elegir el què realment volem consumir. En lloc de realitzar-nos en el treball, ens realitzem comprant. Per això, l'autèntica independència la proporciona el domini d’un treball manual. És per aquest motiu que Crawford va abandonar el seu despatx al think tank per obrir el seu propi taller de motos.



No obstant això, Crawford també ha sabut treure suc a la nova situació, ja que ha publicat un llibre titulat Shop Class as Soulcraft: An Inquiry Into the Value of Work que està arrassant a les llibreries dels EE.UU i no para de pronunciar conferències per arreu. Per molt que ara arregli motos, no ha oblidat la promoció de les idees. I això planteja el dubte sobre si arregla o 'ven la moto'.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada